Cześć! Blog został przeniesiony pod nowy adres: www.uchowruch.pl. Za chwilę nastąpi przekierowanie :).

Życie może być fantastyczne. Czasem trzeba tylko włożyć w nie trochę więcej wysiłku :)

by - 4/07/2018

Rehabilitacja Antka stała się dla mnie pasją. Patrzę na to, jak się rozwija i widzę z czym radzi sobie lepiej z czym gorzej, które ćwiczenia zasługują na uwagę, które stanowią jedynie dobrą zabawę. I w sumie po to powstał ten blog. Chciałam, aby to co robię, stało się inspiracją dla innych mam. Przede wszystkim mam dzieci z dysfunkcjami. Okazuje się jednak, że większość pytań odbieram od mam dzieci zdrowych, które pytają w co się bawić i jak? Jak wybrać odpowiednie dla dziecka zajęcia? Jak nie tracić czasu i pieniędzy na żmudne powtarzanie literek, a zamiast tego stymulować i pomagać w rozwoju? No to odpowiadam: To Ty, jako Rodzic jesteś TU bardzo ważny. To Ty stymuluj dziecko poprzez wspólną zabawę i  aktywnie spędzaj z nim czas. To Ty wprowadzaj je w świat nauki - zachęcaj do podejmowania prób. Nie zniechęcaj się - motywuj siebie i dziecko! Mi samej droga do tej wiedzy, zajęła sporo czasu. 
Na spotkaniach z Rodzicami mówię przede wszystkim o tym, jak się bawić z dziećmi i od którego roku życia wprowadzać określone zajęcia. Co ma na co wpływ. Jak eliminować zachowania niepożądane (a umówmy się takich jest naprawdę sporo - choćby tzw. odwroty). Bardzo cieszy mnie fakt, że coraz więcej Rodziców jest zainteresowanych tematem. Ostatnio podczas prowadzenia webinaru dla Inspirujących Mam zasypano mnie mnóstwem bardzo ciekawych i mądrych pytań. To wspaniałe widzieć, że Rodzice stają się coraz bardziej świadomi. Że nie jest to owczy pęd zapisywania dzieci na zajęcia dodatkowe. Że wybierają spośród zalewu propozycji, te najbardziej wartościowe, a i sami zaczynają pracować w domu. Teraz, poproszona przez jedną z PPP przygotowuję cykl spotkań i warsztatów dla Rodziców i dzieci przedszkolnych. Przede mną duże wyzwanie. Kalendarz na kwiecień i maj zajęty zupełnie. Czerwiec powoli się wypełnia... No,cóż. Uwielbiam to! :)


Pamiętaj!
Warto wiedzieć, jaki potencjał tkwi w Twoim dziecku. Warto usłyszeć, jak stymulować jego rozwój. Warto spędzać z nim czas, bo taka możliwość już nigdy się nie powtórzy!

0 ~ komentarze

Również może Ci się spodobać: