Cześć! Blog został przeniesiony pod nowy adres: www.uchowruch.pl. Za chwilę nastąpi przekierowanie :).

A DLACZEGO nie? :)

by - 12/08/2017

- Antoś nie dotykaj tostera!
- Dlaczego nie?
- Bo się oparzysz!
- Oparzę?
- Tak!
- Auuu! Boli!
- Oparzyłeś się?
- Tak!
- A w co?
-W toster!
-:)
Dziś będzie o pytaniu: dlaczego? i o tym dlaczego to pytanie jest takie ważne ;)
Jeżeli jesteście ze mną od początku, albo przynajmniej czytacie dość regularnie moje wpisy to wiecie, że dużo pomocy do pracy z Antkiem wykonuję sama. Ups.. nie sama tylko z Olkiem i Antosiem oczywiście. Można nawet powiedzieć, że tylko nieznacznie im pomagam :) Wiecie więc, że często w naszych logo-zabawach pojawia się pytanie Dlaczego? Wiem od mojej Madzi (logopedy), że jest to pytanie, które stanowi krok milowy w terapii, dlatego wykorzystuję je dość często. Jeśli dziecko zadaje pytanie dlaczego, umie i rozumie, jak na nie odpowiedzieć, to można rzec, że to ogromny postęp terapeutyczny.
Jak tym razem ćwiczyliśmy?

Ćw. 1
Zaczęliśmy od ćwiczenia na łączenie cech. Jak widzicie pomoce wykonane własnoręczne, na pewno widzieliście je  już na moim blogu. Tym razem wykorzystane do ćwiczenia pytania dlaczego?

 Na górze planszy znajduje się określony kolor z prawej strony kształt. Zadaniem Antka jest przyporządkowanie określonych kształtów i kolorów. Zaczęliśmy od omówienia zasad zabawy. Kiedy Antek brał do ręki wybrany przez siebie kwadracik, ja zadawałam pytanie: dlaczego ten? Odpowiedz Antka: bo jest zielony i to jest guzik.



Ćw. 2
Kolorowanie według wzoru. Najpierw mówię na jakiej zasadzie trzeba pokolorować obrazek. Następnie Antek robi całość zadania sam. Staram się nie przerywać i nie komentować. Na koniec pytam: Dlaczego pomalowałeś pierwszego kwiatka na czerwono? Dlaczego drugi kwiatek jest niebieski? Dlaczego trzeci jest żółty?
Antek pokazuje na kolejne kwiatki i tłumaczy, że taka była zasada, aby dobrać kształt do koloru.


Ćw. 3
Kolorujemy Mikołaja. W tym ćwiczeniu także wykorzystujemy pytanie: DLACZEGO? Zadanie polega na tym, że dziecko otrzymuje do pokolorowania obrazek (najlepiej najbardziej oczywisty). Kiedy maluje, zadajemy pytania; Dlaczego czapka Mikołaja jest czerwona? Dlaczego Mikołaj ma czerwony nos? itd.



Ćw. 4
Luźna zabawa kartami z czasownikami i rzeczownikami. To ćwiczenie ma formę zupełnie spontaniczną. Z dużego zasobu kart losujemy przypadkowe, oznaczające czasowniki bądź rzeczowniki i omawiamy ich treść.
Np.
Pyt: Co jest na obrazku?
odp: Dużo kredek.
Pyt: Jakie są kredki?
Odp: Kredki są kolorowe. Jedna jest żółta, druga jest czerwona, trzecia jest zielona...


 Na zakończenie naszej pracy, trochę słodkości :) Bo niby dlaczego nie..? :)




0 ~ komentarze

Również może Ci się spodobać: