Cześć! Blog został przeniesiony pod nowy adres: www.uchowruch.pl. Za chwilę nastąpi przekierowanie :).

Coraz bliżej święta :)

by - 11/24/2017

Ech, jednak jesień to nie jest nasza ulubiona pora roku. Niestety, obydwoje z Antkiem chorujemy. I o ile Antosia złapało po prostu przeziębienie, ja okazuje się, mam poważniejszy problem... No ale, tu nie czas i nie miejsce, aby o tym pisać. Jest, to i minie, jak mówił mój Tata.
Z racji większej ilości wolnego czasu postanowiliśmy spędzić go intensywnie i razem :)
Zajęliśmy się więc stroikami świątecznymi, którymi obdarujemy nasze ukochane ciocie. Trudno, czy im się podoba czy nie, na święta będą miały od nas prezent :) Ale nie tylko prace plastyczne nam w głowie. Nie zapomnieliśmy oczywiście o ćwiczeniach. Aby było atrakcyjniej dla Antka, ćwiczenia stolikowe przeplatamy ćwiczeniami - zabawą. A wygląda to mniej więcej tak:

Ćwiczenie 1.
Pierwsze ćwiczenie to trening rozumienia ze słuchu. Układamy wszystkie przedmioty koło siebie, zadaniem dziecka jest podział przedmiotów według usłyszanego polecenia. Trudność polega na tym, że przedmioty nie należą do jednej kategorii tematycznej.
P: Włóż telefon do koszyka.
P: Włóż długopis do worka









Ćwiczenie 2.
To zadanie jest bardzo podobne do 1. Jednak dołączamy tutaj odmianę w dopełniaczu (zadając pytanie czego nie ma?) oraz trenujemy przyimki: na, pod.
Wariantów tego ćwiczenia jest bardzo dużo. Często bawimy się w ten sposób, że ja tylko wydaję komendę: Połóż misia na stole, a Olek z Antkiem ścigają się, który zrobi to pierwszy. To świetna zabawa integrująca całą rodzinę. Ostatnio bawiliśmy się w ten sposób na spacerze w lesie, jednocześnie wprowadzając nowe i trudne słownictwo: gałąź, liść, szyszka.
W domu wygląda to tak:
Ja: Antek połóż misia na krześle, a żabkę pod krzesłem.
(zabieram misia)
Ja: Antoś czego nie ma?
A: nie ma misia (odm. Dop.)
Ja: Antoś usiądź na krześle
Ja: Antoś schowaj się pod krzesłem.




Ćwiczenie 3.
Przechodzimy do poleceń dwuetapowych. Tu nadal ćwiczymy rozumienie ze słuchu.
Antoś umyj misiowi zęby i połóż go spać



Posadź żabkę na krześle i przykryj ją kocem.


Ćwiczenie 4.
Ćwiczymy głoskę F. Czytamy ją jako paradygmat z samogłoskami.



Ćwiczenie 5.
To ćwiczenie na analizę i syntezę wzrokową oraz logiczne myślenie.
Opowiadamy z dzieckiem co dzieje się na obrazku (pytania: kto? co? gdzie? dlaczego?) ćwiczymy w ten sposób narrację i artykulację. Małe obrazki kolejno pokazujemy dziecku, nazywamy je i odszukujemy na ilustracji, kładąc w odpowiednim miejscu.




A oto nasze rękodzieło. Antosiowi najbardziej podobało się przyczepianie małych czerwonych koralików. No cóż to taka świąteczna terapia ręki :)
Jak myślicie spodoba się ciociom?









0 ~ komentarze

Również może Ci się spodobać: