Cześć! Blog został przeniesiony pod nowy adres: www.uchowruch.pl. Za chwilę nastąpi przekierowanie :).

Listopad listopadem, a ćwiczenia ćwiczeniami :)

by - 11/04/2017

Umówmy się - listopad nie jest naszym ulubionym miesiącem. Pada, jest zimno i szybko zapada zmrok. To tyle jeżeli chodzi o minusy. Przejdźmy do plusów... Niewątpliwym plusem są długie wieczory. Dłuuugie i nudne... Chociaż nie, u nas rzadko jest nudno :). Wykorzystujemy czas, który poza deszczowymi i długimi wieczorami ma niewiele do zaoferowania. Nie kusi podwórko, piłka, rower, basen itd. Chcąc kreatywnie spędzić czas zabieramy się więc za ćwiczenia. Ogromną radość sprawiła  nam ostatnia wizyta cioci Madzi. Przy okazji zrobiliśmy sporo ćwiczeń, aby nie wypaść z wprawy. Uzyskaliśmy pochwałę za naszą pracę, szczególnie za prawidłową artykulację głoski F. Dla nas stanowi najwyższe wyróżnienie.

Ćwiczenie 1.
To ćwiczenie wykorzystuje logiczne myślenie i następstwo zdarzeń.

Pytanie: Co robi komar?
Odp: Komar gryzie.
P: Gdzie komar ugryzł dziewczynkę?
O: Komar ugryzł dziewczynkę w rękę.
P: Co robi dziewczynka?
O: Dziewczynka płacze.


P: Co się stało?
O: Piłka uderzyła chłopca w głowę.
P: Co robi chłopiec?
O: Chłopiec płacze.
P: Dlaczego chłopiec płacze?
O: Bo boli go głowa.


Ćwiczenie 2.
Ćwiczenie na skojarzenia.
Zadaniem dziecka jest dopasowanie do siebie trzech pasujących puzzli (jednolitych tematycznie). Temu ćwiczeniu zawsze towarzyszy komentarz językowy.
pociąg - tory - wagon
statek - koło - marynarz
dzidziuś - wózek - smoczek
kluczyk - klamka - drzwi

Nasz komentarz: to jest kluczyk do drzwi. Trzeba go włożyć do dziurki i przekręcić, wtedy drzwi się otworzą. Aby otworzyć drzwi trzeba także nacisnąć na klamkę.


Ćwiczenie 3.
Sekwencje. Tym razem ćwiczyliśmy sekwencje 3-elementowe. Temu ćwiczeniu towarzyszyły ćwiczenia na rozumienie ze słuchu. Na początku mówimy, który kolor ma być jako pierwszy. Później dziecko układa samo. Na koniec prosimy, aby dziecko policzyło elementy zielone, czerwone i żółte oraz wszystkie klocki.


Ćwiczenie 4.
Opowiadamy o tym, co dzieje się na obrazku. 
To jest ulica. Tu jeżdżą samochody. Kiedy jest zielone samochód jedzie, kiedy jest czerwone stoi. Tu po chodniku chodzą ludzi. Idzie Pani z wózkiem. W wózku śpi dzidziuś. A tu dziewczynki...
Oprócz luźnej mowy zadajemy tu zagadki np. kto tu się ukrył na obrazku? Kto pije mleczko, jest milutki i mówi: miau!


Ćwiczenie 5.
Tym razem ćwiczymy pamięć. Pokazujemy sekwencje trzech obrazków, następnie w takim samym położeniu dwa bez trzeciego. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie czego brakuje.


Ćwiczenie 6.
Przyimki i odmiana. Trudne ćwiczenie i nieco nużące, niemniej wykonane w całości :). Pokazujemy i omawiamy obrazki.

P: Gdzie jest balon?
O: Balon jest na dywanie.
P: Gdzie leży banan?
O: Banan leży na talerzu.
P: Gdzie stoi zegarek?
O: Zegarek stoi na krześle.


Ćwiczenie 7.
Co z czego?
Dopasowujemy obrazki na zasadzie skojarzeń, czyli babka z piasku, dżem z truskawek, sweter z wełny, stół z desek, chleb z mąki.


Na koniec zagraliśmy w nasze ulubione domino tym razem pożyczone od pani Edytki. Tu wyraźnie Antoś wykazywał się werwą i zaangażowaniem.

0 ~ komentarze

Również może Ci się spodobać: