Cześć! Blog został przeniesiony pod nowy adres: www.uchowruch.pl. Za chwilę nastąpi przekierowanie :).

Trochę o sesji i trochę o ćwiczeniach.

by - 10/30/2017

Pomimo wielu dodatkowych zajęć cały czas ćwiczymy. Oczywiście z zaangażowaniem Antka bywa różnie, wiadomo jest jeszcze mały, ma prawo się niecierpliwić i grymasić. Wczoraj jednak miał wyjątkowo dobry humor, chciał się uczyć sam nawet ustalił godzinę zajęć.

Ćwiczenie 1
Zaczęliśmy od głoski F. Czytaliśmy i powtarzaliśmy także słowa na tę literkę.




Ćwiczenie 2
Tym razem zajęliśmy się emocjami (smutny, wesoły, zamyślony, przygnębiony, zdziwiony). Ćwiczenie polegało na ułożeniu przez Antka buziek i odpowiedzi na pytania:
Kto to?
To pan.
Jaki jest pan?
Pan jest smutny.
Dlaczego jest smutny?
Bo boli go głowa.
Tym samym ćwiczymy zależność przyczyna - skutek.





Ćwiczenie 3
Ćwiczenie na motorykę małą, czyli ćwiczymy prawidłowy chwyt pisarski.  Zadaniem Antka jest przełożenie kolorowych kuleczek z jednej do drugiej miseczki.
To ćwiczenie jest dla nas dość łatwe, dlatego chcąc je nieco urozmaicić, wprowadzamy komentarz językowy.
Policz ile jest kuleczek w misce?
Jakie mają kolory?
Które kolory lubisz?


Ćwiczenie 4
Tym razem było to ćwiczenie na kategoryzację. Na podłodze ułożyliśmy dwa rysunki:
1. to szafa i 2. to lodówka zaś obok  buty, szalik, jajka, serek, czapkę, kubek, ręcznik. Zadaniem Antka było przyporządkowanie przedmiotów do właściwych rysunków.
Część drugą ćwiczenia stanowił komentarz do ćwiczenia:
Gdzie jest szalik?
Szalik jest w szafie
Gdzie jest serek?
Serek jest w lodówce.
Przy okazji ćwiczymy przyimki i odmianę :)



Ćwiczenie 5
Tym razem przyporządkowujemy do jednego obrazka na którym jest dom ze wszystkimi pomieszczeniami. Zadaniem dziecka jest przyporządkowanie poszczególnych przedmiotów do pomieszczeń w domu. Ćwiczenie opatrzone jest komentarzem.
Do przyporządkowania mamy: szczoteczkę do zębów, poduszkę, czajnik, szklankę, buty, mały samochodzik, łyżkę i sitko.
Kolejność zadawanych pytań:
Co to jest?
To szczoteczka do zębów.
Gdzie ona leży?
W łazience.
Co robimy szczoteczką do zębów?
Myjemy zęby.


Na koniec rysujemy zieloną buźkę, która powiesimy na tablicy zachowań, za doskonałą pracę na zajęciach z Mamą :)


PS. Właśnie skończyliśmy pracę nad dość dużym projektem w który zaangażowanych było chyba milion osób :) No ale udało się dopiąć wszystko na ostatni guzik. Teraz do pracy przystępują graficy, ja i Olek. Przed nami duże wyzwanie, ale kto jak nie MY mu podoła? :) O postępach będę informowała na bieżąco.




0 ~ komentarze

Również może Ci się spodobać: