Cześć! Blog został przeniesiony pod nowy adres: www.uchowruch.pl. Za chwilę nastąpi przekierowanie :).

Drewniana układanka

by - 8/23/2017

Od kilku dni jesteśmy w Starachowicach u mojej Mamy. Przyjechałam tu z chłopcami na jakiś czas, bo musimy pozałatwiać kilka spraw. Razem z nami jest i nasza Kasia z Kubą, a 3 budrysów na wspólnej przestrzeni to nie lada wyzwanie. Nie mniej jednak staramy się im zagospodarować czas spacerami, wyjazdami i wspólnymi wyprawami na lody. My same zafundowałyśmy sobie sentymentalną podróż w czasie, zwłaszcza, że wczoraj były moje urodziny, no i 3. rocznica wszczepu implantu u Antosia. Wiem, że tych chwil będzie coraz mniej. Już teraz, kiedy nie ma Taty, jest zupełnie inaczej.

Spędzając czas u Babci nie zapominamy o ćwiczeniach. Tym razem ćwiczymy na klockach, które zakupiliśmy w Lidlu. Dowiedziałam się o nich na jednym z forów i od razu uruchomiłam ciocie, żeby zerknęły, czy nie ma ich w pobliskich sklepach. W rezultacie klocki kupiła moja Mama. Koszt to ok. 18 zł.

Klocki przeznaczone są dla dzieci od 5. do 8. roku życia, niemniej Antek dość biegle sobie z nimi radzi.
Drewniana układanka nosi nazwę Tangram. W zestawie znajdują się 32 płytki drewniane i 15 karteczek z zadaniami z nadrukiem po obu stronach. Zabawa naprawdę nie jest łatwa. Zadaniem dziecka jest ułożenie klocków według obrazka. Jest to doskonałe ćwiczenie na doskonalenie percepcji wzrokowej. A że zdolność postrzegania wzrokowego bierze udział prawie we wszystkich działaniach człowieka, dlatego też niezwykle istotne jest jej stymulowanie.Właściwy rozwój percepcji wzrokowej ma przecież zasadnicze znaczenie w nauce czytania, pisania i rozwiązywania zadań arytmetycznych. Ćwiczenie to wydaje się być dość wyczerpujące, bowiem Antek chce się bawić klockami ok. 20 minut. Czyli jest to jego maksymalny czas skupienia.







Ćwiczenia rozwijające percepcję wzrokową:

  1. Składanie pociętych obrazków, figur, pocztówek  (od prostych dwuczęściowych do skomplikowanych puzzli) według wzoru i z pamięci;
  2. Dopasowywanie części obrazków do całości;
  3. Wskazywanie różnic między dwoma obrazkami;
  4. Wyszukiwanie szczegółów na obrazku, np. określonych figur geometrycznych;
  5. Uzupełnianie rysunku brakującymi elementami;
  6. Dobieranie par takich samych obrazków;
  7. Odwzorowywanie kompozycji przy użyciu klocków, patyczków, wałeczków wykonanych z plasteliny według wzoru i z pamięci;
  8. Wyodrębnianie figur z tła – np. kół spośród wielu nakładających się na siebie;
  9. Wyszukiwanie elementów przedmiotu ukrytego pośród dużej ilości obrazków;
  10. Obliczanie figur ułożonych na różnej płaszczyźnie i nakładających się na siebie;
  11. Segregowanie obrazków według podanego kryterium, np. wielkość, kształt, temat, kolor, część mowy itp.;
  12. Zapamiętywanie przedmiotów, kształtów, wyrazów prezentowanych w określonej kolejności i odtwarzanie ich;
  13. Układanie historyjek obrazkowych i opisywanie ich zgodnie z kolejnością wydarzeń;
  14. Wyszukiwanie wyrazów ze wskazaną literą, sylabą;
  15. Domina obrazkowe, literowe, sylabowe, wyrazowe.

0 ~ komentarze

Również może Ci się spodobać: