Cześć! Blog został przeniesiony pod nowy adres: www.uchowruch.pl. Za chwilę nastąpi przekierowanie :).

Dzień pełen ćwiczeń

by - 6/29/2017

Wczorajszy dzień, z racji tego, że Antek nie był w przedszkolu (zaspaliśmy po wyczerpującej wycieczce do Pacanowa) był podzielony na dwie tury zajęć. Pierwsze prowadziłam ja (ok. 10 rano Antek jest w swojej szczytowej formie), drugie (ok. godz. 17) prowadziła logopeda Madzia. Ogólnie wyszło na to, że naprawdę zrobiliśmy dużo. Tak to ja lubię :).

Na naszych zajęciach skupiliśmy się na wyrażaniu emocji. Niezastąpione w tym ćwiczeniu były karty edukacyjne, które zakupiliśmy całkiem niedawno (Link: www.facebook.com/bluesky.gadomski). 
My rozpoznawaliśmy smutną i wesołą minkę i mówiliśmy o miłości. Antoś całkiem biegle posługuje się słowem kocham i używa go dość często w kontekście swojego uczucia do członków naszej rodziny i kotów :). Nowością w tym ćwiczeniu było słowo pozytywny. To trudne, ale do wyćwiczenia :).

 



Kolejne ćwiczenie to percepcja wzrokowa. I tu znów ogólne zaskoczenie, bo tym razem zadaniem Antka było połączenie określonych przedmiotów w tzw. labiryncie. Tu dała znać o sobie metoda globalnego czytania. Rozwiązanie tego zadania zajęło mu niespełna minutę.



Przy okazji pracy z książeczkami zrobiliśmy jeszcze rysowanie po śladzie oraz szukanie różnic w przedstawionych obrazkach. Wszystkie te ćwiczenia stymulują rozwój lewej półkuli mózgu:)

Ćwiczenia z Madzią zaczęłyśmy od dwuelementowych sekwencji - przy okazji powtórzyłyśmy przymiotniki jakościowe, zawsze wprowadzane w opozycji - w tym przypadku duży/mały.

Ćwiczenie:
Ustawiamy na stole dwa przedmioty (zawsze takie same), jeden duży, drugi mały. Zadaniem dziecka jest powtórzenie sekwencji czyli ustawienie w odpowiedniej kolejności pozostałych elementów: Duży, mały, duży, mały itd. Ćwiczenie to można rozwinąć poprzez tzw. uzupełnianie sekwencji czyli wybieramy z ustawionego szeregu dwa misie i prosimy dziecko aby prawidłowo je wstawiło ponownie:




Kolejne ćwiczenie dotyczyło liczby mnogiej. Tym razem nie było łatwo, bo w zadaniu pojawiły się rzeczowniki nieregularne. To ćwiczenie zrobiłyśmy bawiąc się w dopasowywanie takich samych elementów z rozsypanki, przy okazji trenując percepcję wzrokową. Zadaniem dziecka jest odnalezienie obrazka z takim samym rysunkiem oraz właściwe wskazanie liczby mnogiej.


Bardzo lubianym przez Antosia ćwiczeniem jest trening pamięci słuchowo-ruchowej. My ćwiczymy ją na czterech różnokolorowych kwadratach. Rozkładamy cztery różnokolorowe kwadraty i młoteczkiem uderzamy kolejno np. w pierwszy 1 raz, w drugi 2 razy, trzeci opuszczamy, a w czwarty 3 razy. Zadaniem dziecka jest powtórzenie tej sekwencji ruchów. Wbrew pozorom jest to bardzo trudne i wymaga dużego skupienia.

Na koniec zostawiłyśmy zadanie trudne, tym bardziej, że dla Antka za każdym razem obrazki są zupełnie nowe. Tym razem dostał historię o dzieciach, które wyszły z przedszkola na plac zabaw, aby się pobawić. Jego zadanie polegało na ułożeniu w porządku chronologicznym obrazków oraz stworzenie krótkiej historii, która o tym opowiada. To naprawdę cięzkie zadanie, zwłaszcza przy ograniczonym zasobie słów. No, ale wspólnymi siłami daliśmy radę :).


To był naprawdę pracowity i upalny dzień :).
Ogólnie wyszło...



0 ~ komentarze

Również może Ci się spodobać: